Toimintatapamuutokset koronaviruksen vuoksi
Päivitetty 25.3.2020
Suojellaksemme työntekijöitämme ja noudattaaksemme annettuja suojausmääräyksiä, tulemme noudattamaan lähitukitehtävissä, laitetoimituksissa, tietoliikenneverkkotehtävissä sekä muissa välttämättömissä käynneissä asiakkaan tiloissa seuraavia linjauksia:
- Leasing-laitevaihdot keskeytetään toistaiseksi, laitteita vaihdetaan ainoastaan rikkoutuneiden tilalle.
- Uusia laitetoimituksia teemme vain asiakkaan kiireellisenä työpyyntönä kriittisessä tilanteessa.
- Laitteita ei toimiteta asiakkaan kotiin tai etätyöpisteeseen, emmekä suorita siirtotöitä laitteille käyttäjän siirtyessä etätyöhön, tai hoida lähitukitehtäviä asiakkaan kotona tai etätyöpisteessä. Mikäli etätyötä tekevä asiakas tarvitsee lähitukipalvelua, sovitaan tapaaminen asiakkaan toimipisteeseen.
- Käyttäjän kotona olevan internetyhteyden toiminnasta vastaa se operaattori, joka internetliittymän on toimittanut. Jos verkkoyhteyden kapasiteetin tai toimivuuden kanssa on ongelmia, vikatilanteet tulee ilmoittaa internetpalveluntarjoajalle.
- Vierailuissa lähitukitehtävissä terveydenhuollon yksiköissä, erityisesti vanhustenhuollossa, tulemme soittamaan ensin asiakkaan tilaajalle varmistaaksemme voimmeko tulla paikalle. Noudatamme näissä tilanteissa aina asianomaisen asiakasyksikön käytäntöä ja määräyksiä.
Tavoitat meidät jonottamatta silloin, kun sinulle sopii käyttämällä asiakasportaalia ja tekemällä työpyynnön sinne. Asiakasportaali on avoinna 24/7.

Verkko-osoite asiakasportaaliimme on https://lapit.service-now.com/palvelupiste/
LSHP:n asiakkaamme käyttävät LSHP Palveluväylää oman intranetin kautta.

- Olemme lisänneet ohjeen koskien O365 -etätyökalujen tietoturvaa (mm. Skype, Teams, OneDrive) LapIT:n asiakasportaaliin.
- Kiireellisissä palvelupyynnöissä liittyen koronatilannevarautumiseen, pyydämme asiakkaita lisäämään yhteydenottoon tunnisteen ”korona”
esim. otsikkoon, jolloin pystymme priorisoimaan näiden käsittelyä sisäisesti.
Keskitymme tällä hetkellä henkilöstömme turvaamiseen ja suojelemiseen tartunnalta mahdollisuuksiemme mukaan, jonka vuoksi emme myöskään poikkeustilanteen aikana hoida muita kuin palvelutuotannon ja asiakkaan toiminnan kannalta tärkeitä ja kiireellisiä tehtäviä. Emme irrota toistaiseksi resursseja muuhun asiakkaan luona tehtävään työhön. Projektipäällikkömme ovat yhteydessä asiakkaidemme yhteyshenkilöihin projekteissa, mikäli ilmenee tarvetta muuttaa projektien aikatauluja.
Priorisoimme toimintaa tilanteen vaatimalla tavalla, ja noudatamme varautumissuunnitelmaa palvelutuotannon ylläpitotehtävissä.